fredag 1 augusti 2014

Sommar, sommar, sommar

Hej igen!

Så, nu är jag hemma från Vänersborg där jag spenderade veckan med mina jättesöta kusiner, Eva och min smått galna morbror. Det var jättetrevligt och som vanligt var det oerhört tråkigt att åka därifrån. Längtar redan tillbaka! Förhoppningsvis tar det inte ett helt år igen innan vi träffas igen, kanske kan vi till och med fira jul ihop. Det skulle vara väldigt roligt!

Vi gjorde egentligen inte särskilt mycket under veckan utan tog det väldigt lugnt. Vi utforskade grottor en dag och badade typ hela tiden, och så besökte vi Erikshjälpen och shoppade i Trollhättan. Stackars mamma har nog fått betala hur mycket som helst för mig och Linnéa, så mycket som vi handlat. Jag har i alla fall ett par nya silverkängor från Deichmann som påminner om Dr Martens, och så en massa kläder från Erikshjälpen som jag tänkte göra om nu under nästa vecka. Jag själv köpte också en stor solfjäder i rosa med tranor och blommor på som jag tänkte hänga upp på väggen i mitt och Linnéas rum. Det blev mitt första inköp till min framtida lägenhet! (För bara 40 kronor....)

Idag var jag hos Ebba och träffade henne för första gången på nästan två månader! Det var så roligt och jag hjälpte henne att fixa lite saker inför att hon ska åka på "vandringssemester" till Kebnekaise imorgon. Jag hjälpte henne att packa och prov-sätta-upp tält. Och så badade vi! Det var jättehärligt och vattnet var så sååå varmt. Vi åt världens godaste mat också (revbensspjäll med barbecuesås) och glass förstås (I love Ben & Jerry's). Jag kommer sakna henne jättemycket tills hon kommer tillbaka om 1,5 vecka - men förhoppningsvis kan vi åka till Åland tillsammans efter det!

Imorgon bär det av till stan där vi ska se Prideparaden och jag och Linnéa ska gå på Go! Go! Nihon!s föreläsning om att jobba och studera i Japan. Jag är inte helt seriös med mina tankar att åka till Japan och studera, men det skadar ju inte att få lite mer information! Någon gång ska jag ju i alla fall åka dit. ^^

Just nu är jag lite smått rastlös och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till... Vill hitta på något, men är för trött för att göra något energikrävande. Gaaahh, jag orkar inte. Kan i alla fall inte sitta här och skriva i alla oändlighet, så jag får avsluta inlägget här och skriva mer en annan dag.

またね!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar