lördag 30 augusti 2014

Fredag med läsning och Tokyo Ghoul

Idag var en väldigt kort dag i skolan med bara en lektion om att söka rätt på internet inför gymnasiearbetet. Efter det åkte jag. Ebba, Ronya, Francesca och Sofia hem till mig och bakade scones och läste Svärdens väktare. Så himla mysigt! Vi har tänkt att ha det som någon form av rutin under det här läsåret att varje vecka läsa tillsammans som en paus i plugget. Jag hoppas att det kommer kunna bli så också längre in i terminen!

Imorgon är det affischuppsättning på karaten klockan 10 så det blir att gå upp tidigt, men det ska bli ganska kul. Sov typ 11 timmar inatt så känner ingen panik (som jag brukar göra) inför att gå upp tidigt en lördagmorgon (vilket i och för sig händer varje lördag eftersom jag tränar då, haha). Sedan hoppas jag kunna hitta en datorväska nu under helgen, men jag får se hur mycket som hinns med.

Såg precis avsnitt 7 av animen Tokyo Ghoul och det är såååå spännande! Om ni inte redan följer den (den sänds varje torsdag) så tycker jag ni ska kolla in den. Storyn är jättebra (ghouls i Tokyo som försöker anpassa sig till ett relativt normalt liv, men som inte fungerar alla gånger då de är jagade av så kallade doves) och den är jättefint tecknad. Jag är helt fängslad av den! Hittills har 9 avsnitt kommit ut, och kanske hinner jag se klart ikväll, annars ska jag se ikapp under resten av helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar