måndag 29 juli 2013

En hel massa roligt

Så nu var det klart. Allt är bokat och planerat så imorgon åker jag till Ebbas landställe på Åland för att stanna där i en vecka. Det ska bli så kul!! Har längtat efter detta hela sommaren och nu äntligen blir det av!

Igår träffade jag Ebba och vi gick ut på stan i ett par timmar. Hon köpte garn (ja, vi ska sticka på hennes landställe) och vi promenerade till Gamla Stan. Självklart gick vi in på Science Fiction-bokhandeln och jag köpte denna mycket eftertraktade tidning för min del!


Och så hade jag tur eftersom det är just detta nummer där YOHIO är med (och det var sista exemplaret!!).


Nu ska det läsas och jag ska försöka förstå så mycket det bara går. Den verkar innehålla många låneord skrivna med katakana så jag kan förstå en liten del i alla fall. Dessutom har jag köpt Kanji Scan, en app som scannar av kanji och översätter till engelska. Den verkar fungera helt okej, men mycket bättre i böcker än i tidningar.

Ikväll kommer Mikael på en liten fika och jag måste packa och förbereda mig inför resan imorgon. 7:00 imorgon bitti bär det av med bil till Ebba och sedan vidare till Kapellskär. Åh vad jag längtar!! ^w^


2 kommentarer: