tisdag 16 juli 2013

Animetips i Vänersborg

Då har vi kommit fram till min morbror och gjort oss hemmastadda i huset. Det är två år sedan vi var här sist, men som vanligt känns det som vi är här mycket oftare. Man känner sig så välkommen! ^^

Just nu sitter jag på verandan och beundrar den vackra utsikten. Man kan bara inte slita blicken från den - särskilt inte en dag som denna när himlen är helt klarblå och det är varmt i luften.


Ikväll ska vi antagligen ta ett kvällsdopp, men det efter middagen (hamburgare, mums!). Innan läggdags ska jag nog läsa lite grann. Det var så länge sedan sist, men jag har liksom inte orkat koncentrera mig på böcker efter det hektiska skolåret. Jag ska dock försöka ikväll om jag inte blir alldeles för trött (inte särskilt troligt)!

Och sist men inte minst vill jag tipsa om två anime jag följer just nu, nämligen Watamote och Baccano!

Jag blev tipsad om Watamote på Fokis blogg och jag fastnade för den direkt. Den är helt ny och hittills har bara en episod släppts. Den handlar om en tjej som är opopulär i skolan och inte har en enda vän, vilket kanske låter hemskt men som gjorts roligt med japansk humor (vilken som vanligt är alldeles speciell). Jag kan faktiskt känna igen mig lite i hur huvudpersonen Tomoko känner sig fastän det är något överdrivet. Helt klart sevärd!


Baccano! blev jag tipsad om av min kompis Ebba (eller snarare tvingad att se på xD) och trots att jag hittills bara sett första episoden är jag fast. Man fattar inte riktigt vad den går ut på än, vilket så klart är meningen, men det verkar vara flera historier som vävs samman inkluderande maffia och odödliga "människor". Spännande!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar