tisdag 20 november 2012

Ishav och livsfarliga istrappor

Nu har jag en liten kort rast under denna långa men ytterst intressanta biologilektion. Vi håller på att arbeta med människans påverkan på jorden med fokus på de olika biomen, och min grupp har Ishavet. Det är så otroligt svårt att förstå hur mycket naturen påverkas av vårt levnadssätt men trots att det är hemskt och obehagligt så är det så viktigt att vi gör något åt det - innan det är för sent!

Idag verkar bli en bra dag men jag känner fortfarande av vissa delar av gårdagen. Nej, det var inget fruktansvärt som hände men det var tillräckligt allvarligt för att jag nu kommer ha ont i min svanskota ett tag framåt. Ja, jag råkade ut för den förrädiska isen igår morse på väg till tunnelbanan. Den var där på trappan osynlig men ack så olycksbådande och utsatte mig för smärta och skam. Som tur var tror jag inte att någon såg mig och jag har inte sett någon annan få lida samma öde som jag men trots att temperaturen nu rört sig uppåt några steg så tar jag en omväg runt trappan åtminstone den här veckan. Eller tills jag lyckats glömma det ytterst pinsamma ögonblicket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar