lördag 17 mars 2012

En massa tankar

Vaknade vid kanske halv elva, elva imorse och läste någon timme eller så. Jag läser En dag av David Nicholls, så bra! Jag ligger bara och läser och läser och märker inte hur tiden går. Att det även är en pocketversion gör ju bara allt ännu bättre. Det är så mycket mysigare att liksom bo in sig i sin pocketbok än att behöva handskas med en tung och hård inbunden version! Klockan tolv ungefär började jag läsa i geografiboken, har prov på onsdag, vilket kanske inte är det roligaste att göra när man vaknat för nån timme sen men det är viktigt om man vill ha bra betyg. Och apropå betyg - snart år nian över! Det är så himla konstigt att tänka på det... Det är bara tre månader kvar tills jag har gått ut grundskolan och äntligen kan se nåt nytt än en tråkig röd tegelbyggnad som jag gått till varje morgon sen jag var sex år. En sån underbar tanke! Men tills dess har jag ju en del plugg att stå i så att jag inte riskerar att sänka mitt betyg i något ämne, men jag ska stå ut. Dessutom kommer jag väl plugga i i varje fall 12 år till om jag ska bli läkare, vilket jag vill, och då får jag ju inte bli skoltrött. Jag tror dock att det jag behöver är ett miljöombyte så att jag kan bli inspirerad igen. ^^
Till något helt annat (eller egentligen kanske inte helt) så verkar det som att jag ska flytta till söder i april-maj någon gång. Det ska bli så kul! A dream coming true eller nåt... Låter ju helt vansinnigt men för mig som bott i Västerort hela mitt liv och alltid längtat till stan så är det verkligen så - a dream coming true. Hoppas att det blir av såklart men det verkar ju verkligen som det!
Nu måste jag sluta skriva, vi ska åka iväg nånstans, men jag skriver så snart jag kan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar