söndag 22 september 2013

Träna bör man annars dör man

Nu har jag just avslutat mitt andra egenplanerade träningsprogram den här veckan. Vi har i uppgift på idrotten i skolan att följa ett träningsprogram som fokuserar på ett specifikt utvecklingsområde minst två gånger i veckan, utöver annan träning. Vi har gjort ett pretest och ska göra ett posttest om 3 veckor för att se om vi lyckats uppnå de mål vi satt. Jag har valt områdena kondition och spänst och tränar intervaller och plyometriska övningar. Totalt upptas mitt liv nu av träning 6 gånger i veckan (2 gånger på fredagar eftersom idrottslektionerna är då). Detta blir allt som allt nästan 8 timmar - hela 8 % av min vakna tid. Det ni!



Idag tränade jag på crosstrainern här hos mamma. Det var jobbigt men ändå rätt kul att veta att det kommer ge resultat i slutändan! ^^


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar