torsdag 18 juli 2013

Riskfylld kväll efter bad i värmebölja

Idag var vi på stranden här i Vänersborg, på ett ställe som heter Gaddesand. Det var superfint och varmt - faktum är att vattnet på grunda ställen säkerligen var uppåt 30 grader varmt! Sedan är det klart att det var kallare vid de djupare platserna, men i och med att det var så långgrunt märktes detta inte av så mycket.


Mitt hår var lite galet idag också innan badet.. Linnéa gjorde en helt sjuk fläta på mig igår som jag tog ut innan badet och ja, här är resultatet.

Innan:


Efter:


Nu på kvällen spelade vi Risk (ett krigsstrategispel) som har blivit en typ av tradition för oss när vi träffas. Jag vann! Och Linnéa också om man räknar med att vi bildade en allians mot slutet av spelet. Alla var dock inte helt överens om detta, men jag och Linnéa står fast vi det i alla fall (mamma och Eva backade även upp oss - GIRLPOWER).

Nu måste jag sova för imorgon ska vi först till Erikshjälpen som öppnar 12 (tidigt!) och man måste antagligen köa någon halvtimme innan för de har bara öppet en gång i veckan och då blir det köphysteri. Jag kommer säkerligen köpa en massa grejer och lägger antagligen upp det här på bloggen då! På kvällen ska jag och Linnéa hänga på morbror Pierre till hans jujutsu och testa lite grann (och kanske visa lite karate? xD). Ska bli skönt och äntligen få slå något(/någon) igen! ^.~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar