onsdag 31 juli 2013

Kul på Åland

Ligger i soffan på Ebbas landställe nu och har det jättemysigt. Vi har precis badat bastu (bokstavligen "badat" i bastun) och nu stickar Ebba. Jag lärde mig det igårkväll och stickade en liten armvärmare!


Ebba stickar däremot en ärm till en jättemysig tröja som hon håller på med - mycket proffsigare med andra ord!

Tidigare idag var vi i Mariehamn och letade bland annat efter garn, vilket vi konstaterat inte existerar här. Jag ville ha ett tjockare till en halsduk eller något, men jag får vänta tills jag kommer tillbaka till Stockholm. Måste även köpa nya stickor eftersom de jag använder (som egentligen är Linnéas) är till för barn. ;)

Vi var på ett jättesött café och jag åt Ålandspannkaka med sviskonkräm. Det var jättegott men mäktigt. Gott med kaffe var det också!


Vi promenerade även längs vattnet och tittade på kaniner och höns. Det roliga är att Isa tagit en bild när hon var med YOHIO och DESAIHA på Åland, och då är de just där vi var! Känner mig stolt ^.^


Vi har dessutom hunnit med att se tre filmer! Nazis at The Center of The Earth, Sagan om de bannlysta och Dead Snow. De är helt galna och hyperroliga! Vi vill dessutom se Trollhunter och Iron Sky typ imorgon, och så vill vi hinna bada och skjuta pilbåga förstås!

Nu måste jag återgå till vår myskväll. 

God natt! (*^o^*)


1 kommentar: