söndag 30 september 2012

En helg att vila upp sig på

Nu är det söndag och det innebär att helgen snart är slut. Det är så klart alltid skönt att få vara ledig lite längre, men samtidigt har jag hunnit vila upp mig de här dagarna som gått. Igår gjorde vi precis ingenting, förutom att se på film, och jag sov mitt på dagen i två timmar - och det behövdes verkligen! Filmen vi såg var Prometheus som jag velat se ett tag nu. Jag var lite tveksam till hur bra den skulle vara, men jag blev positivt överraskad! Den var väldigt spännande och kändes påkostad och seriös. Sevärd! Idag tror jag att hela familjen ska till Ikea och "shoppa". Efter den här sommaren med en massa springande på möbelaffärer och klädbutiker så kan jag säga att ordet shopping inte är särskilt lockande. När man tagits från sitt hem bara så där och man är tvungen att börja om på nytt någon annanstans helt från ruta ett så kan jag intyga att man inte är pigg på att handla över huvudtaget. Men man måste ju ändå ha vissa grejer och jag antar väl att Ikea är bäst på sådant, och kläder är man ju också tvungen att ha. Man får helt enkelt finna sig i det som hänt och leva så bra det går utefter det. Måste man handla så måste man, men man har ju blivit något mer ointresserad av materiella saker än vad man var förut. Huvudsaken dock är att alla mår bra och det gör vi ju! :) Imorgon blir det dessutom äntligen träning efter två veckor av en ihärdig förkylning och det ska bli så kul! Ser fram emot att äntligen få komma igång igen. Tror att den kommande månaden kommer bestå av konstant pluggande och då är det viktigt att få sig ett avbrott ibland, och vad är bättre än karate då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar