fredag 27 januari 2012

Polenresan

Nu var det ungefär en vecka sedan jag kom hem från Polen. Det var en väldigt kul vecka måste jag säga! :) Zakopane var jättefint och var inte alls som en by, vilket jag hade tänkt mig från början. Det var en mindre stad med 30 000 invånare med en jättestor marknad, H&M, McDonalds, Inter Sport, en massa caféer osv. Det är ju i och för sig en skidort så det kanske man kunde ha förväntat sig, men det gjorde inte jag. Dessutom var allt jättebilligt i Polen överhuvudtaget, så hela vistelsen (på ställena där man hade kul) var underbar!
Sedan var det ju då platserna som inte var lika roliga. Tyvärr orkar jag inte gå in på mina upplevelser närmre för jag mår dåligt av att tänka på det, men som ni förstår handlar det ju om Auschwitz och Birkenau, och även till viss del gettot i Krakow. Hemskt var det i vilket fall som helst, mer orkar jag inte skriva.
Jag har tagit en del bilder under veckan i Polen, men just nu har jag inte tillgång till dem så de får jag lägga upp senare, men jag lovar att de kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar